Tot ons groot verdriet is gisteren onze vader en schoon vader overleden. Onze oorspronkelijk geplande reis naar New York City - Washington DC - Rotonda hebben we geannuleerd vandaag en hiervoor in de plaatsgekomen is een ingekorte versie alleen naar de west kant van Florida.

Mechie & Martin - Loek & Anita, 12-10-2009

donderdag 29 oktober 2009

BEPAKT EN BEZAKT; ALS DAT MAAR IN DE AUTO PAST!

We zijn redelijk vroeg uit de veren en helemaal klaar voor DE klus van de vakantie - het inpakken van de auto. Altijd een puzzel op zich want er gaat natuurlijk heel wat meer mee terug naar huis! We hebben nu ook de twee duffelbags op wieltjes, waar we de benodigdheden voor de laatste dag en de terugreis hebben ingestopt. Scheelt weer een hoop gedoe met koffers die mooi in de auto kunnen blijven als we de handel eenmaal passend hebben. We laten dit karwei dankbaar aan de mannen over en lopen nog een keer door het huis om te kijken of we niet echt iets hebben vergeten. Als dit niet het geval blijkt te zijn gaan we weer op weg met een grote tas op de achterbank tussen Mechie en mij ingepropt. We stoppen bij IHOP voor een lekker ontbijtje en rijden meteen door naar Sanibel Island en Captiva Island voor de kust bij Fort Myers. De cirkel is weer rond want hier zijn we ook begonnen een goeie anderhalve week geleden. In de baai van Fort Myers zit nog een charter maatschappij die wel boten laat uitvaren om dolfijnen te spotten dus aan het eind van de middag strijken we daar neer. De 3:30 uur tocht was geannuleerd en onze gezichten beginnen al te vertrekken maar het goeie nieuws was dat er wel een zou gaan om 6 uur omdat het een spectaculaire zonsondergang zou worden. We boeken die dus meteen en gaan om de tijd te doden nog even langs de kleine outlet (Tanger) die ongeveer een mijl verder op ligt voor de laatste boodschappen. Als we ons om kwart voor zes weer melden hebben zich inmiddels nog wat mensen verzameld en zijn we uiteindelijk met een man of 25 en 3 bemanningsleden die er duidelijk veel zin in hebben. Het wordt een geweldige tocht. We krijgen een glas champagne aangeboden, zien witte pelikanen, spelende dolfijnen die de boot van dichtbij volgen en werkelijk zoals beloofd een spectaculaire zonsondergang. Er worden heel wat foto's getrokken en films gemaakt. Het is ook reuze gezellig. Iets om niet gauw te vergeten... Als we weer vaste bodem onder de voetjes hebben rijden we naar het hotel, checken in en gaan vervolgens op zoek naar een tent om de inmiddels weer hongerige magen te stillen. Het is de laatste avond, wat gaat de tijd toch vlug ...