Tot ons groot verdriet is gisteren onze vader en schoon vader overleden. Onze oorspronkelijk geplande reis naar New York City - Washington DC - Rotonda hebben we geannuleerd vandaag en hiervoor in de plaatsgekomen is een ingekorte versie alleen naar de west kant van Florida.

Mechie & Martin - Loek & Anita, 12-10-2009

maandag 19 oktober 2009

EERSTE DAG EN BRRR TOCH EEN BEETJE FRISJES

Vanmorgen, zondag morgen dus, waren we om 8 uur echt wakker. Voor die tijd ook al een paar keer een luik opengehad maar die viel dan toch weer vanzelf dicht dus er maar aan toegegeven. Om 8 uur opgestaan, de buurtjes wakker gemaakt, koffie gezet en lekker gedouched. Ook het blog bijgewerkt met het verhaal over gisteren, onze reisdag. Om 9 uur stonden we allemaal met knorrende magen klaar voor het ontbijt. Omdat Loek vandaag jarig was, mocht hij kiezen waar we ons eerste ontbijtje zouden gaan verorberen en hij koos voor Denny's. Volgens Truus bleek er eentje niet al te ver van ons hotel te zitten en dus gingen we op weg. Het was redelijk frisjes vanmorgen trouwens. Deze Denny's bleek in oude 'diner' stijl te zijn en we voelden ons net alsof we terecht gekomen waren in een aflevering van 'Happy Days'. Het enige wat ontbrak was de Fonz! Na het gebruikelijke 'how many?' en ons antwoord '4' was het tijd om de ontbijtkaart uit te pluizen terwijl het water ons in de mond liep.. Maar het gevoel in een tv-serie terecht gekomen te zijn bleef aanhouden. De serveerster kreeg ruzie met de manager en het tempo van de bediening was moordend (niet dus) omdat er maar een serveerster overbleef om iedereen te bedienen en letterlijk van hot naar her vloog. Maar ons humeur was niet kapot te krijgen. Na alles wat wat we de vorige week hebben meegemaakt waren we gewoon blij dat we er zijn, hier in sunny Florida, het was de eerste dag en we waren van plan om relaxed te acclamatiseren ... Een grote mok koffie en enige tijd later kwam onze bestelling dan toch en konden we aanvallen! Na het ontbijt besloten we om Sanibel en Captiva Island te gaan verkennen. Echt warm was het nog niet en men vertelde ons dat dit 'frisse' weertype 2 dagen zou aanhouden voor het weer op zomer begint te lijken. Op ons gemakkie reden we eerst richting de oude vuurtoren en hebben we na deze te hebben bewonderd en gefotografeerd uit alle hoeken nog een stukje langs het strand gewandeld. De volgende stop was de 'tourist information' altijd en overal een aanrader voor handige tips en bezienswaardigheden. Gewapend met een kaart met daarop alle punten die onze interesse hadden gingen we weer op weg. De meeste tijd hebben we doorgebracht in het JN Darling National Wildlife Refuge. Helaas geen dolfijnen gezien maar wel een wasbeertje, roze lepelaars en horseshoe crabs. Ook een trail gelopen en gewoon genoten van de rust. Inmiddels kwamen we er achter dat we een mankementje aan onze huurtuut hadden; de kofferbak wilde niet op slot en dat is natuurlijk linke soep als er koffers of andere dingen van waarde inliggen. Laat in de middag, we konden het niet laten, hebben we nog even rondgesnuffeld in een kleine outletcenter in Ft. Myers (je moet je tenslotte toch goed voorbereiden niet waar ;-) Uiteraard is er toch het een en ander blijven plakken. Op de terugweg in Ft. Myers Beach nog even gaan kijken op Times Square, in geen enkel vergelijking met de gelijknamige plek in New York kan ik melden, en de pier afgelopen. Inmiddels begon het langzaam donker te worden en de magen begonnen weer te knorren, hoogtijd om voor vulling te zorgen. Lekker gegeten bij een Perkins Restaurant & Bakery en natuurlijk een glaasje wijn gedronken op Loek's verjaardag. Terug in het hotel nog een afzakkertje genomen en een potje 'gekwartet'; ja echt waar (hoe melig kan je zijn!) Besloten om morgen toch maar terug naar Hertz te gaan om de auto om te ruilen voor een exemplaar die wel normaal af te sluiten is...