Tot ons groot verdriet is gisteren onze vader en schoon vader overleden. Onze oorspronkelijk geplande reis naar New York City - Washington DC - Rotonda hebben we geannuleerd vandaag en hiervoor in de plaatsgekomen is een ingekorte versie alleen naar de west kant van Florida.

Mechie & Martin - Loek & Anita, 12-10-2009

woensdag 14 oktober 2009

DE STAND VAN ZAKEN

Na een aantal emotionele dagen en veel geregel, annuleren, en weer boeken zijn we er bijna. Het is vandaag een rare dag omdat we natuurlijk nu onderweg naar New York zouden moeten zijn en ik hier gewoon thuis achter mijn laptop zit. Omdat ik alles voor onze reis zelf geregeld had, betekende het ook dat ik alles zelf moest annuleren en een schriftelijke bevestiging moest regelen dat we geannuleerd hebben om e.e.a op de annuleringsverzekering te kunnen verhalen. Een hele klus op zich. Ik ben er maandag maar voor gaan zitten en begonnen. Gisteren werd duidelijk dat er toch nog hele nette en vooral menselijke bedrijven zijn (zelfs in deze tijd van crisis) die proberen op een snelle goede manier de reserveringen terug te draaien en gewoon terugbetalen terwijl ik alleen maar voor de verzekering die schriftelijke bevestiging vroeg ervan uitgaande dat er verder niks te regelen zou zijn. United Airlines was de eerste die reageerde, zonder meer toezegde de vlucht te annuleren en het bedrag te restitueren. Ook USAreisen.de waar we de auto hadden gehuurd scheen mijn, in het pannenkoeken duits, opgezette mailtje begrepen te hebben en zegde ook toe om het volledige bedrag terug te betalen. Incento, de tussenpersoon die de treinreis van New York naar Washington geregeld had waren ook welwillend en betalen de kosten ook volledig terug. Op deze manier blijft er niet veel over om te verhalen op de annuleringsverzekering dacht ik nog ;-) Maar ja, de hotels in New York en Washington had ik natuurlijk gereserveerd via 'Priceline' en in hun voorwaarden staat duidelijk dat er absoluut geen restitutie gedaan kan worden in wat voor omstandigheden ook. Eigenlijk wel duidelijk want zij garanderen de hotels natuurlijk de afname van de kamers waarop geboden wordt. Maar goed met een schriftelijke bevestiging van annulering ben ik ook tevreden dacht ik nog en dan ga ik daar wel mee aan de slag bij de verzekering. Dus beide hotels gemailed. Van Washington nog niks teruggehoord tot op dit moment, dus daar moet ik weer achteraan (hoe blijf je bezig) maar van het Wyndham Garden Hotel- Manhattan Chelsea West kreeg ik wel een hele vriendelijke medelevende mail terug met de mededeling dat gezien de uitzonderlijke situatie zij vinden dat de kamers gewoon geannuleerd moeten worden en zij daarover wel in conclaaf zouden gaan met Priceline. En waarachtig, tot mijn grote verbazing kreeg ik gisteren een e-mail van Priceline dat het hotel contact met hen had opgenomen en zij, bij hoge uitzondering, akkoord zijn met het annuleren van de kamer en de kosten per omgaande zullen terugboeken. Ook van het
Ground Zero Museum Workshop in New York en Senator Webbs kantoor in Washington zijn er mooie betuigingen van medeleven binnengekomen.

Maar wat nu? Na overleg met z'n vieren waren we tot de conclusie gekomen dat we allemaal toch wel heel erg toe waren aan 'even eruit' en we hadden natuurlijk nog de villa in Rotonda geboekt staan die we particulier via een echtpaar uit Engeland geboekt hadden. Na met hen contact opgenomen te hebben en de huurdatum van de woensdag naar de maandag te hebben verzet (wat gelukkig kon), zijn we op zoek gegaan naar een passende vlucht. De prijskaartjes voor vluchten naar Florida waren nu wel heel anders als toen ik onze originele vlucht geboekt heb maar ja, je zit nu dan ook vlak voor vertrek. Toen kwam ik terecht op de site van Airberlin en die hadden een goeie aanbieding met vertrek op aanstaande zaterdag van Düsseldorf naar Ft. Myers in Florida. Perfect natuurlijk omdat dit aan de golf van Mexico ligt en we daar ook moeten zijn. Na overleg die vlucht meteen ter plekke geboekt. De kennel van de hond gebeld en de data aangepast, nieuwe huurauto geregeld en de parkeerplaats op Düsseldorf omgezet. Nu moeten we alleen nog een hotel zien te regelen voor de eerste 2 nachten en de laatste nacht. De laatste nacht hebben we besloten te laten tot we daar zijn; we kijken dan gewoon of en waar we iets leuks tegenkomen. De eerste 2 nachten wilde ik wel geregeld hebben omdat we gewoon allemaal moe zijn en niet na aankomst daar nog op zoek willen gaan naar onderdak. Via 'Hotwire' heb ik gisteren een 3* hotel geboekt in Ft. Myers Beach, direct aan het strand. Het is het Holiday Inn geworden. Heb natuurlijk eerst via Priceline geprobeerd te bieden op een 3* hotel in Ft. Myers Beach en ben gegaan tot $79.00 voor een kamer maar mijn bod werd niet geaccepteerd. Via Hotwire betalen we nu $75.00 per kamer per nacht, een goeie deal dus. We zijn er bijna dus als het gaat om het regelen van ... alleen de ESTA formulieren nog aanpassen, de vouchers en bevestigingen uitprinten ... en dan kunnen we hopelijk a.s. Zaterdag alsnog vertrekken, met een heel dubbel gevoel en een zwaar hart, dat wel.