Tot ons groot verdriet is gisteren onze vader en schoon vader overleden. Onze oorspronkelijk geplande reis naar New York City - Washington DC - Rotonda hebben we geannuleerd vandaag en hiervoor in de plaatsgekomen is een ingekorte versie alleen naar de west kant van Florida.

Mechie & Martin - Loek & Anita, 12-10-2009

donderdag 22 oktober 2009

MYAKKA RIVER STATE PARK

Het lijkt wel routine te worden, iedere morgen zijn we zo rond 8 uur netjes allemaal op. Vandaag gaan we niet naar een ontbijttent maar komt de ontbijttent bij ons. Met andere woorden ik ga vandaag de keuken eens verkennen en kijken of ik de boel aan de praat krijg. Een ontbijtje lijkt me dan het makkelijkst om mee te beginnen en niet meteen de hele kiet te verbouwen. We hadden de avond tevoren al bij Walmart inkopen gedaan en ik had de eieren, bacon, sausage en tomaatjes klaar liggen voor de mannen. Wij dames besloten een keer op de gezonde toer te gaan en kozen voor de toast met smuckers jam ;-) en vers fruit hmmmm (we zijn tenslotte in Florida niet waar). Wonderwel ging alles vlekkeloos, de eitjes 'over easy', de tomaatjes nog rood, de sausage gebakken en crispy, maar ja de bacon..... die was wel heel erg crispy en well done! Hmmm daar moet nog op geoefend worden. Onze turbo toaster spuwt er steeds 4 tegelijk uit dus dat werkte ook als een tierelier, glaasje jus, lekker bakje koffie en ontbijt 'by the pool'; wat wil een mens nog meer. Mozes liet zich niet zien, die was na zijn nachtelijke escapades (wanneer ze op jacht gaan naar een lekker hapje) schijnbaar moe en bleef uitslapen. Na het ontbijt zijn we naar het Myakka River State Park gereden. We wilden eens gaan kijken of we wat familieleden van Mozes tegenkwamen. Wow, wat is dat een mooi park. We zijn er echt de hele dag zoet geweest. Je kunt er fietsen, een kano huren, met een tram en gids rondrijden en met een airboot en gids over het noorder meer toeren. Wij hebben eerst het visitor center bezocht, altijd de moeite waard indien aanwezig. Hier vind je veel informatie over wat er allemaal te zien en te doen is. Ook kun je hier een film kijken over het park en is er een overzicht van de bewoners van het park, in dit geval waren er dat nogal wat zoals veel snappy's, vogels, slangen (meest giftig), wasbeertjes, herten, uilen enz... Daarna zijn we zelf rond gaan rijden en zijn gestopt waar we wilden. De 'nature trail' (duur: ongeveer 40 min. tot 1 uur) is zeer de moeite waard. Je loopt door een dicht begroeide hammock en komt er werkelijk geen mens tegen. Je bent alleen met de geluiden van de wildernis. We hadden onderweg gekozen om met de airboat over het meer te gaan (er was gewoon niet genoeg tijd om alles te doen op een dag) maar tegen de tijd dat we daar aankwamen bleek dat de laatste tour al geweest was zo vertelde ons een vriendelijke, nogal ruig uitziende, meneer die klaarblijkelijk iets te vertellen had daar. Terwijl we een beetje besluiteloos bleven staan kwam de ranger die de tocht verzorgde er ook bij en zei dat hij wel wilde gaan. De ruig uitziende baas ging overstag als er minimaal 8 mensen mee zouden gaan. We zouden het een half uurtje geven om te kijken of er nog meer late klanten kwamen. En ja hoor, na een half uurtje waren we precies met 8 man en dus klommen we op de boot en gingen we voor onze bijna prive toer. Geweldig! Het meer bleek huis te bieden aan zo' n 500 alligators en we hebben met velen kennis gemaakt. Zo lagen er op de kant te zonnen maar zwom er ook vanalles om de boot. Na de boottoer hebben we het park weer verlaten en zijn via de kust weer afgezakt naar het zuiden met een stop in Venice. Hier hebben we een stukje langs het strand gewandeld en over de vispier waar iemand net een joekel van een vis naar boven haalde. Loek heeft ook nog een school dolfijnen langs zien zwemmen (wij stonden net aan de andere kant natuurlijk). De zon was inmiddels aan het zakken en een swingend muziekje lokte ons naar Sharky's On The Pier. We hadden geluk en konden nog een tafeltje bemachtigen waar we een heerlijke margarita hebben gedronken. Toen de zon bijna onderging zijn we het strand opgelopen en echt schitterende foto's kunnen trekken. Als de zon onder is, is het ook meteen donker en dus zijn we onze weg weer vervolgd, nog wat boodschapjes gedaan en gegeten bij Denny's. Bij het afrekenen kregen we nog een leuke verrassing: 20% korting op de rekening! Je merkt echt dat iedereen probeert klanten te lokken en terug te laten komen. De avond ervoor hadden we bij het Outback Steakhouse bijvoorbeeld 2 drankjes voor de prijs van een gehad. Het was een lekkere zwoele avond dus hebben we na thuiskomst nog lekker buiten gezeten voor de luiken weer dicht gingen om goed uit te rusten voor de dag van morgen: Outlet dag! ;-)